به گزارش دبیرخانه کمیته اعزام ودعوت از قاریان قرآن کریم، دوره توجیهی – آموزشی کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۹۸، روز چهارشنبه ۵ تیرماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین خاموشی؛ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه،
سیدعلی سرابی؛ دبیرکمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی؛ رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و محمدتقی میرزاجانی؛ رییس دبیرخانه کمیته اعزام، در ساختمان مرکزی سازمان اوقاف برگزار شد.

نشست توجیهی – آموزشی ساعت ۹ صبح با تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا از اعضای کاروان قرآنی آغاز شد. سپس محمدتقی میرزاجانی ضمن عرض خیرمقدم به بیان جزئیاتی از نحوه گزینش و اعزام اعضای کاروان پرداخت. بنا بر گزارش ارائه شده توسط ایشان، ۱۷ نفر از کاروان قرآنی سال ۹۸ حج اولی هستند و پراکندگی این کاروان از ۹ استان کشور می‌باشد.

در ادامه برنامه، سیدعلی سرابی؛ دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن با بیان اینکه حضور عزیزان در مراسم حج، فرصت بسیار مغتنمی است، اظهار کرد: تعداد زیادی از قاریان و حافظان انتظار حضور در این کاروان و جمع قرآنی را دارند اما خداوند متعال این توفیق را به شما بزرگواران اعطا کرده است و شاید دیگر تکرار نشود.

سرابی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته، قاریانی بودند که چندین بار در این کاروان حضور داشته و اعزام می‌شدند، افزود: بحمدلله طی این سال‌ها، تعداد قاریان خوبی که با تلاوت فاخرشان بتوانند، افتخاری بر دیگر افتخارات کشورمان باشند و خوش بدرخشند، فراوان شده است که باید نوبت به آنان برسد و به همین دلیل، ممکن است این حضور برای عزیزان دیگر تکرار نشود.

دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن، با اشاره به اینکه البته در چند سال اخیر عملکرد کاروان قرآنی نور بسیار خوب بوده و به ویژه مسئولان بعثه مقام معظم رهبری از این امر اظهار رضایت داشته‌اند، بیان کرد: از اعضای کاروان، درخواست می‌کنم که در وظیفه‌ای که به ایشان محول شده، کوشا باشند.

در ادامه این دوره توجیهی ـ آموزشی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی با بیان اینکه حدود نیمی از هزینه تشرف اعضای کاروان از محل موقوفات است از اعضای کاروان خواست تا واقفانی را که باعث این امر خیر شده‌اند را از دعای خیرشان بهره‌مند سازند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به اعضای کاروان قرآنی نور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین سیره علمای بزرگ از جمله آیات عظام بروجردی و خویی که همگی بر حفظ قرآن تاکید داشتند، افزود: از شما عزیزان درخواست می‌کنم که در این سفر نورانی با خدای خود عهدی ببندید که توفیق حفظ قرآن به شما داده شود.

در ادامه برنامه‌های پیش بینی شده این دوره، دکتر سعید مرامی در مبحث بهداشت عمومی و بهداشت حنجره نکات مهمی را یادآور شد و رعایت این نکات را به جهت استفاده حداکثری از اعضای کاروان در تمامی ایام موسم حج، ضروری دانست.

مهمان ویژه این دوره حجت الاسلام و المسلمین خاموشی؛ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بود که دقایقی در جمع اعضای کاروان قرآنی قرار گرفت و ضمن بیان خاطراتی از سفر خود اظهار داشت: با حضور جوانان حج اولی، حج امسال حجی متفاوت خواهد بود و ان شاءالله اعضای کاروان قرآنی حج امسال بتوانند با تمام توان خود، به اجرای برنامه‌های بیش بینی شده بپردازند.

سپس، علی قاسم‌آبادی سرپرست کاروان قرآنی سال ۹۷ به بیان نکات، تجربیات و خاطرات حج سال قبل پرداخت.

بخش دوم نشت توجیهی – آموزشی کاروان قرآنی اعزامی به حج در مقطع بعدازظهر با تلاوت حمیدرضا نصیری آغاز شد.
پس از تلاوت قرآن، حجت الاسلام مهدی شجاع( سرپرست کاروان امسال) نکات و تذکراتی را در جمع اعضا مطرح نمودند.
پایان بخش برنامه‌های این نشست یک روزه، بیان احکام و مناسک حج توسط حجت‌الاسلام موسوی شاهرودی بود.

به اشتراک بگذارید : | | |