هفته گذشته مرحله دوم هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن برگزار شد. در همین خصوص سیدمصطفی حسینی دارنده رتبه دوم مسابقات بین‌المللی ج.ا.ا در سال ۹۷، شرکت‌کننده هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان در مصاحبه با واحد اطلاع رسانی شورای عالی قرآن گفت: اعتبار دوره‌های ارزیابی می‌تواند بالاتر از مسابقات بین‌المللی باشد، زیرا روند ارزیابی قاریان و مدرسان در بازه زمانی طولانی‌تری صورت می‌گیرد و همین امر باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلاتی که در مسابقات به علت عدم فرصت کافی مشاهده می‌شود، در دوره‌های ارزیابی وجود نداشته باشد.

 

 

حسینی در ادامه بیان کرد: اگر امکاناتی برای شرکت‌کنندگان شهرستانی فراهم شود تا بتوانند مدت زمان بیشتری را در تهران بمانند؛ استراحت کنند و بعد به تلاوت و مصاحبه بپردازند، به کیفیت تلاوت و همچنین مصاحبه ایشان با کیفیت بالاتری اجرا خواهد شد.
قاری ممتاز کشورمان اظهار داشت: از دیگر محسنات دوره‌های ارزیابی این است که قاری یا مدرس قرآن اطلاعات و داشته‌های خود را عرضه می‌کند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و متوجه می‌شود که تا چه حدی توانسته رشد کند و همچنین باعث می‌شود به علومی که در آن متبحّر نیست بپردازد تا بتواند خود را رشد دهد.
وی در خاتمه افزود: به نظر بنده دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان می‌تواند با اختصاص مدت زمان بیشتر جهت اجرای تلاوت شرکت‌کنندگان، همچنین افزایش میزان و تعداد تلاوت‌ها، کمک شایانی به قاریان در اجرای تلاوت‌ها نماید.

دسته بندی : شورا , همه خبرها
به اشتراک بگذارید : | | |